Grupa BDR Thermea kładzie nacisk na uczciwość, rzetelność i odpowiedzialność we wszystkich aspektach działalności i oczekuje tego samego w relacji z wszystkimi, z którymi prowadzi działania biznesowe. Mamy zero tolerancji dla korupcji.

Prezenty, rozrywka i gościnność

Prezenty powinny być rozsądne, proporcjonalne i odpowiednie do okoliczności. Dawanie i otrzymywanie prezentów oraz gościnności jest dozwolone pod warunkiem, iż jest dobrowolnie i nie ma takiej wartości, aby mogło:

  • Wpływać na decyzje biznesowe
  • Prowadzić do relacji zależności
  • Doprowadzić do niewłaściwego działania innej osoby
  • Stwarzać pozory niestosowności

Nie wolno przekazywać ani przyjmować żadnych prezentów w postaci gotówki, bonów pieniężnych, innych kart o ustalonej wartości zbywalnej ani żadnych innych ekwiwalentów pieniężnych.

Sporadyczne zaproszenia na posiłki, imprezy sportowe lub inne wydarzenia o charakterze rozrywki są dozwolone, pod warunkiem że nie są one nadmierne i są proponowane lub przyjmowane w uzasadnionym celu biznesowym.

Pracownik, który otrzymał prezenty i zaproszenie mogące budzić wątpliwości (w szczególności co do ich wartości, charakteru lub okoliczności), powinien niezwłocznie powiadomić o tym swojego bezpośredniego przełożonego.

Płatności

Wszystkie płatności muszą być prawidłowo, przejrzyście i uczciwie rejestrowane zgodnie ze standardami firmy. W związku z tą zasadą zabronione są płatności gotówkowe oraz przekierowanie płatności do innej firmy (innej niż inna jednostka grupy kapitałowej dostawcy).

Nie przyjmujemy i nie oferujemy nieformalnych płatności mających na celu ułatwienie lub przyspieszenie procedur ( tzw. „płatności ułatwiające”). Nie istnieje żaden poziom istotności (każda płatność wspierająca, niezależnie od kwoty, jest płatnością wysokiego ryzyka i podlega obowiązującym przepisom).

Sponsoring i darowizny

Nie wolno dokonywać bezpośrednich lub pośrednich wpłat w jakiejkolwiek formie na rzecz partii politycznych, organizacji lub osób zaangażowanych w politykę.

Działalność charytatywna obejmująca wsparcie finansowe lub rzeczowe jest dozwolona. Powinna mieć na celu wyłącznie promocję marki lub wizerunku firmy. Należy jednak zadbać o to, aby odbiorcą była organizacja charytatywna działającą w dobrej wierze i aby nie było powodów do przypuszczeń, że organizacja charytatywna może być wykorzystywana dla osobistych interesów stron trzecich, a w szczególności osoby publicznej.