Page 23 - eKATALOG TECHNIKA KOMERCYJNA
P. 23
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
SERWISU GWARANCYJNEGO I AUTORYZOWANEGO INSTALATORA
B. REALIZACJA USŁUGI
1. Realizuje swoje usługi instalacyjne na podstawie celów i potrzeb
ustalonych z Klientem.
2. Potrzeby inwestora/użytkownika ustalane są na podstawie rzetelnych
informacji uzyskanych samodzielnie przez firmę lub przez inwestora/
użytkownika.
3. Usługi są przygotowywane i realizowane w oparciu o wiedze
merytoryczną, doświadczenie oraz wskazania dostawcy urządzeń.
4. Aby zapewnić osiągnięcie najwyższej jakości firma zapewnia kadrę do
przygotowania, realizacji i ewaluacji wykonanych usług odpowiednią pod
względem kompetencji i doświadczenia.
5. W trakcie realizacji usługi monitoruje jego przebieg na postawie
indywidualnie dobranego planu robót do wykonania.
6. Po zrealizowaniu uzgodnionych usług tworzy wspólnie z klientem
protokół zdawczo-odbiorczy i weryfikuje zgodność rezultatów z ustalonymi
wcześniej celami, następnie tworzy bazę obiektów i prac referencyjnych.
7. Wspiera utrzymanie jakości i efektywności wykonanych prac
instalacyjnych poprzez planowanie cyklicznych przeglądów technicznych
i działania uzgodnione z Klientem.
8. Reaguje na wszystkie nieprzewidziane sytuacje i zastrzeżenia Klientów
szukając obopólnie korzystnego rozwiązania.
9. Przestrzega spełniania niezbędnych wymagań i standardów (w tym uprawnień i certyfikatów) potrzebnych do realizacji usług
instalacyjnych.
10. Stosuje zasady uczciwej konkurencji i zasady, zwłaszcza w zakresie informacji i reklamy, wyceny i zakresu usług, prowadzenia
biznesu, a ponadto terminowo reguluje zobowiązania wobec: dostawców, pracowników, odbiorców, partnerów oraz inne zobowiązania
wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej.
11. Przeciwdziała praktykom korupcyjnym oraz konfliktom interesów.
12. Nie wprowadza w błąd Klientów poprzez umieszczanie na produktach, materiałach informacyjnych, ekspozycjach, etykietach
energetycznych, niezgodnych z prawdą informacji.
13. Informuje o cenie brutto oraz całkowitej cenie oraz warunkach dostawy (cena oraz termin). Informacja ta w całości jest podawana
najpóźniej przed momentem złożenia zamówienia. Niedopuszczalne jest ukrywanie dodatkowych opłat i podwyższanie ceny po
złożeniu zamówienia, o ile dokonujący zakupu nie zmieni warunków zamówienia.
14. Informuje dokonującego zakupu o dostępnych sposobach płatności oraz ich ewentualnych kosztach, a także o momencie
pobierania opłaty. Najpóźniej informacje te podawane są przed złożeniem zamówienia.
15. Informuje w sposób jednoznaczny o cechach prezentowanych produktów. Dane techniczne produktów są zgodne z danymi
udostępnianymi przez producenta. Opis produktu zawiera między innymi: nazwę produktu i oznaczenie producenta lub importera,
znak zgodności i ewentualne inne dane wymagane przez odrębne przepisy, dobrej jakości zdjęcie produktu – tam gdzie to możliwe
i uzasadnione.
16. Wskazuje jednoznacznie procedurę, precyzującą warunki, sposoby i terminy realizowania przez niego reklamacji i zwrotów, w tym
także procedury odwoławcze w wypadku nieuwzględnienia reklamacji lub zwrotu.
C. ETYKA, NORMY I ZASADY UCZCIWEJ KONKURENCJI
1. Firma podaje informacje o sobie i swojej działalności zgodnie ze stanem faktycznym. Przy sprzedaży usług i ich realizacji posługuje
się ogólnie przyjętą i zrozumiałą terminologią, ustalając cele i zakres usług oraz wzajemne zobowiązania rzetelnie, nie wprowadzając
Klienta w błąd.
2. Zawiera umowy na zasadach partnerskich (win-win).
3. Dba o dostarczanie usług wyłącznie wysokiej jakości, jednocześnie upowszechniając podejście projakościowe w usługach
instalacyjnych.
4. Przestrzega ustalonych reguł współpracy z interesariuszami realizowanej usługi.
5. Przestrzega praw autorskich i wykorzystuje tylko takie know-how, do którego ma prawo.
6. Zapewnia poufność informacji uzyskanych na wszystkich etapach współpracy z Klientem.
7. Posługuje się danymi dotyczącymi Klientów i innych interesariuszy usługi (np. umieszczenie na liście referencyjnej) wyłącznie po
uzyskaniu ich zgody.
8. Nie stosuje tzw. „czarnego PR-u” podczas własnych działań marketingowych i sprzedażowych.
9. W przypadku prowadzenia sprzedaży internetowej – przestrzega obowiązujące prawa na równi z innymi sprzedającymi.
10. Nie wpływania na niezależne instytucje i inne podmioty prowadzące badania rynku, w celu zmiany uzyskiwanych wyników badań
lub wpływanie na te wyniki w inny nielegalny sposób.
Ten Kodeks jest efektem pracy i dyskusji w ramach BDRTP, a decyzją Zarządu staje się obowiązującym dla wszystkich SG i AI.
www.dedietrich.pl 23