Page 23 - eKATALOG TECHNIKA KOMERCYJNA
P. 23

KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
SERWISU GWARANCYJNEGO I AUTORYZOWANEGO INSTALATORA

B. REALIZACJA USŁUGI

    1.  Realizuje swoje usługi instalacyjne na podstawie celów i potrzeb
    ustalonych z Klientem.
    2.  Potrzeby inwestora/użytkownika ustalane są na podstawie rzetelnych
    informacji uzyskanych samodzielnie przez firmę lub przez inwestora/
    użytkownika.
    3.  Usługi są przygotowywane i realizowane w oparciu o wiedze
    merytoryczną, doświadczenie oraz wskazania dostawcy urządzeń.
    4.  Aby zapewnić osiągnięcie najwyższej jakości firma zapewnia kadrę do
    przygotowania, realizacji i ewaluacji wykonanych usług odpowiednią pod
    względem kompetencji i doświadczenia.
    5.  W trakcie realizacji usługi monitoruje jego przebieg na postawie
    indywidualnie dobranego planu robót do wykonania.
    6.  Po zrealizowaniu uzgodnionych usług tworzy wspólnie z klientem
    protokół zdawczo-odbiorczy i weryfikuje zgodność rezultatów z ustalonymi
    wcześniej celami, następnie tworzy bazę obiektów i prac referencyjnych.
    7.  Wspiera utrzymanie jakości i efektywności wykonanych prac
    instalacyjnych poprzez planowanie cyklicznych przeglądów technicznych
    i działania uzgodnione z Klientem.
    8.  Reaguje na wszystkie nieprzewidziane sytuacje i zastrzeżenia Klientów
    szukając obopólnie korzystnego rozwiązania.
    9.  Przestrzega spełniania niezbędnych wymagań i standardów (w tym uprawnień i certyfikatów) potrzebnych do realizacji usług
    instalacyjnych.
    10.  Stosuje zasady uczciwej konkurencji i zasady, zwłaszcza w zakresie informacji i reklamy, wyceny i zakresu usług, prowadzenia
    biznesu, a ponadto terminowo reguluje zobowiązania wobec: dostawców, pracowników, odbiorców, partnerów oraz inne zobowiązania
    wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej.
    11.  Przeciwdziała praktykom korupcyjnym oraz konfliktom interesów.
    12.  Nie wprowadza w błąd Klientów poprzez umieszczanie na produktach, materiałach informacyjnych, ekspozycjach, etykietach
    energetycznych, niezgodnych z prawdą informacji.
    13.  Informuje o cenie brutto oraz całkowitej cenie oraz warunkach dostawy (cena oraz termin). Informacja ta w całości jest podawana
    najpóźniej przed momentem złożenia zamówienia. Niedopuszczalne jest ukrywanie dodatkowych opłat i podwyższanie ceny po
    złożeniu zamówienia, o ile dokonujący zakupu nie zmieni warunków zamówienia.
    14.  Informuje dokonującego zakupu o dostępnych sposobach płatności oraz ich ewentualnych kosztach, a także o momencie
    pobierania opłaty. Najpóźniej informacje te podawane są przed złożeniem zamówienia.
    15.  Informuje w sposób jednoznaczny o cechach prezentowanych produktów. Dane techniczne produktów są zgodne z danymi
    udostępnianymi przez producenta. Opis produktu zawiera między innymi: nazwę produktu i oznaczenie producenta lub importera,
    znak zgodności i ewentualne inne dane wymagane przez odrębne przepisy, dobrej jakości zdjęcie produktu – tam gdzie to możliwe
    i uzasadnione.
    16.  Wskazuje jednoznacznie procedurę, precyzującą warunki, sposoby i terminy realizowania przez niego reklamacji i zwrotów, w tym
    także procedury odwoławcze w wypadku nieuwzględnienia reklamacji lub zwrotu.

C. ETYKA, NORMY I ZASADY UCZCIWEJ KONKURENCJI

    1.  Firma podaje informacje o sobie i swojej działalności zgodnie ze stanem faktycznym. Przy sprzedaży usług i ich realizacji posługuje
    się ogólnie przyjętą i zrozumiałą terminologią, ustalając cele i zakres usług oraz wzajemne zobowiązania rzetelnie, nie wprowadzając
    Klienta w błąd.
    2.  Zawiera umowy na zasadach partnerskich (win-win).
    3.  Dba o dostarczanie usług wyłącznie wysokiej jakości, jednocześnie upowszechniając podejście projakościowe w usługach
    instalacyjnych.
    4.  Przestrzega ustalonych reguł współpracy z interesariuszami realizowanej usługi.
    5.  Przestrzega praw autorskich i wykorzystuje tylko takie know-how, do którego ma prawo.
    6.  Zapewnia poufność informacji uzyskanych na wszystkich etapach współpracy z Klientem.
    7.  Posługuje się danymi dotyczącymi Klientów i innych interesariuszy usługi (np. umieszczenie na liście referencyjnej) wyłącznie po
    uzyskaniu ich zgody.
    8.  Nie stosuje tzw. „czarnego PR-u” podczas własnych działań marketingowych i sprzedażowych.
    9.  W przypadku prowadzenia sprzedaży internetowej – przestrzega obowiązujące prawa na równi z innymi sprzedającymi.
    10.  Nie wpływania na niezależne instytucje i inne podmioty prowadzące badania rynku, w celu zmiany uzyskiwanych wyników badań
    lub wpływanie na te wyniki w inny nielegalny sposób.

Ten Kodeks jest efektem pracy i dyskusji w ramach BDRTP, a decyzją Zarządu staje się obowiązującym dla wszystkich SG i AI.

                                                                                                                www.dedietrich.pl 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28