Historia potęgi De Dietrich: sukcesy na torach wyścigowych

Przez Monika
W Historia De Dietrich
21 lipca, 2016
0 komentarzy
1682 Views

Samochody spółki Dietrich-Lorraine były dopracowywane z roku na rok. Niewątpliwym sukcesem było uczestnictwo pojazdów w międzynarodowych wyścigach. Pierwszy duży międzynarodowy wyścig, w którym spółka mogła wziąć udział, to wyścig na trasie Paryż-Amsterdam. Wystawiono w nim cztery samochody, a dwa z nich osiągnęły kolejno trzecie i piąte miejsce. To wydarzenie podniosło reputację duetu Dietrich-Bollee w całej Europie.

W 1898 roku firma Lorraine otworzyła swoje biuro w Paryżu oraz kupiła w mieście Argenteuil miejsce, gdzie miała powstać fabryka. W następnym roku alzacka część spółki otworzyła biuro w Berlinie.

samochod_blog_2W lipcu 1899 roku został odnotowany kolejny sukces na torach wyścigowych – tym razem De Dietrich triumfował i zajął pierwsze miejsce w wyścigu Moguncja-Koblencja-Moguncja (Niemcy). Jednak po ostatecznym sukcesie w wyścigu Paryż-Tuluza w lipcu 1900 roku, samochód Bollee’a został technicznie zdeklasowany.

Przyszedł czas na kolejny krok i współpracę z wybitnymi konstruktorami: Mathisem i Bugattim. Jak do tego doszło?

Eugene de Dietrich ciągle poszukiwał nie tylko nowych patentów, ale też zajmował się rekrutacją nowych menedżerów. Jak się okazało, na wielki talent można trafić w każdym momencie. Pewnego dnia zepsuł mu się samochód. Wówczas z pomocą przyszedł mu młody mężczyzna – Emile Mathis. De Dietrich, widząc jak Mathis obchodzi się z jego autem i jaką ma wiedzę na temat motoryzacji, zaproponował mu pracę przy sprzedaży jego samochodów.

Eugene w dalszym ciągu poszukiwał wynalazcy. Te poszukiwania zawiodły go do Mediolanu, na Międzynarodową Wystawę Samochodową. Tam odkrył prototyp lekkiego samochodu z silnikiem czterocylindrowym. Jak się okazało, został on skonstruowany przez młodego technika Ettore’a Bugatti z pomocą bogatego włoskiego arystokraty. De Dietrich docenił jego umiejętności i od razu zaproponował mu kontrakt. Dał mu do dyspozycji swoje fabryki w Reichshoffen i  zobowiązał się do wypłacania honorarium od każdego sprzedanego modelu. Potwierdzenie tych informacji odnajdziemy w liście zawierającym umowę podpisaną 26 czerwca 1902 roku, który Bugatti wysłał do swojego ojca, Carla. Jeszcze w tym samym roku powstał pierwszy luksusowy samochód Bugatti, zaprojektowany pod marką De Dietrich.

Co ciekawe, żaden z modeli zaprojektowanych w Reichshoffen nigdy nie wszedł do masowej produkcji. Bugatti, mimo wielokrotnych prób, nie wierzył, że jego samochody są wystarczająco dobre. Ostatecznie Eugene de Dietrich stracił cierpliwość. Nie chcąc zaniedbywać innych obszarów swojej działalności, w 1904 roku postanowił porzucić motoryzację.

Komentarze są zamknięte.

komentarze z facebooka: