Historia potęgi De Dietrich: przemysł samochodowy

Przez Monika
W Historia De Dietrich
14 lipca, 2016
0 komentarzy
1980 Views

Rozwój przemysłu samochodowego we Francji rozpoczął się około roku 1880. Wtedy konstrukcją i budową zajmowali się rzemieślnicy i mechanicy. Firmie, która odnosiła już sukcesy w przemyśle, niezwykle ciężko było zaangażować się w zupełnie odmienną branżę. Na wschodzie Francji były jednak dwa takie przypadki – Peugeot i De Dietrich.

samochod_blogW 1897 roku Eugene de Dietrich za radą swojego kuzyna, Adriena de Truckheima postanowił wykupić patent na prototyp samochodu od Amedee Bollee’a. Umowa została podpisana 6 marca 1897, a pierwszy samochód zbudowano w warsztacie w Luneville w lipcu 1897.

Współpracująca z De Dietrich fabryka Lorraine, zastrzegła sobie prawa patentu dla Francji, natomiast firma De Dietrich mogła wykorzystywać patent Bollee’a w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii i Anglii. Rodzina miała znaczne trudności w znalezieniu zespołu techników, którzy zaczęliby produkcję nowych samochodów, zarówno w fabryce w Luneville, jak i w Reichshoffen. Początkowo produkcja odbywała się w Le Mans przez Amedee Bolle’a, później fabryki De Dietrich produkowały jeden model dziennie. Pracownicy byli szkoleni do przestrzegania znacznie wyższych standardów niż przy produkcji części kolejowych. Ulepszano również narzędzia, dzięki którym możliwa była konstrukcja skrzyni biegów.

Komentarze są zamknięte.

komentarze z facebooka: