Gwarancja na urzÄ…dzenia grzewcze – o czym warto wiedzieć?

Przez Adam
W Instalatorzy
23 lutego, 2021
0 komentarzy
4794 Views

Przy zakupie nowego urzÄ…dzenia grzewczego – kotÅ‚a gazowego, pompy ciepÅ‚a lub systemu solarnego zawsze można liczyć na gwarancjÄ™ udzielanÄ… przez producenta, która zazwyczaj obejmuje kilka lat. Jednak, aby byÅ‚a ona ważna, należy zwrócić uwagÄ™ na zasady okreÅ›lone w warunkach gwarancji. 

Podstawowym czynnikiem, który decyduje o otrzymaniu gwarancji producenta na nowy kocioÅ‚ gazowy czy pompÄ™ ciepÅ‚a jest zakup urzÄ…dzenia w autoryzowanym punkcie sprzedaży, u autoryzowanego partnera handlowego lub autoryzowanego instalatora. Wtedy również zyskuje siÄ™ pewność, że system zostaÅ‚ dobrze dopasowany do potrzeb mieszkaÅ„ców i  lokalu, w którym ma być zainstalowany. Ważne, aby nie kupować urzÄ…dzeÅ„ z niesprawdzonego źródÅ‚a, np. w internecie. Cena nie zawsze jest niższa niż u instalatora, a kupujÄ…cy nie ma pewnoÅ›ci, że sprzedawca dysponuje odpowiednimi kompetencjami w zakresie doboru tego typu produktów. 

Instalacja oraz pierwsze uruchomienie 

Również instalacja i pierwsze uruchomienie powinny zostać wykonane przez autoryzowanÄ… firmÄ™ instalacyjnÄ… lub firmÄ™ serwisowÄ…. Dlaczego to takie ważne? Choć nowoczesne urzÄ…dzenia sÄ… coraz wygodniejsze w montażu, to nie wystarczy powiesić kocioÅ‚ na Å›cianie i go wÅ‚Ä…czyć. Pierwsze uruchomienie to kontrola podÅ‚Ä…czenia, regulacja wszystkich ustawieÅ„, sprawdzenie poprawnoÅ›ci dziaÅ‚ania, zabezpieczeÅ„ oraz, co równie istotne z punktu widzenia użytkownika, przekazanie niezbÄ™dnych wskazówek dotyczÄ…cych codziennej eksploatacji. 

Serwis i przeglÄ…d gwarancyjny

W okresie gwarancji użytkownik jest zobowiÄ…zany do wykonywania regularnych, corocznych przeglÄ…dów. Powinna je robić autoryzowana firma serwisowa. Warto je przeprowadzać również z uwagi na zapewnienie bezpieczeÅ„stwa i sprawniejszej pracy systemu. Usterki, nie zawsze widoczne na pierwszy rzut oka, przyczyniajÄ… siÄ™ do zmniejszenia wydajnoÅ›ci urzÄ…dzenia. Regularne przeglÄ…dy i konserwacja pozwalajÄ… wykryć drobnÄ… awariÄ™ niedÅ‚ugo po tym, kiedy siÄ™ pojawi, a wówczas naprawa bÄ™dzie o wiele taÅ„sza niż w momencie, kiedy wada stanie siÄ™ poważna. W przypadku awarii wszelkie naprawy powinny być wykonywane przez autoryzowany serwis. Tylko wówczas ich koszty poniesie producent. To również pewność, że zostanÄ… użyte oryginalne i trwaÅ‚e części zamiennie. 

PrzedÅ‚użona gwarancja – DD Assistance

Kiedy okres podstawowej gwarancji jest dla klienta niewystarczajÄ…cy zwykle ma on szansÄ™ wykupienia dodatkowej, przedÅ‚użonej gwarancji na niektóre typy urzÄ…dzeÅ„. Pozwala ona wydÅ‚użyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów, a po upÅ‚ywie okresu podstawowej gwarancji urzÄ…dzenia zapewnia dalszÄ… opiekÄ™ nad wÅ‚aÅ›ciwym jego funkcjonowaniem ze strony producenta. W ramach umowy, w przypadku awarii nie z winy użytkownika, producent zapewnia diagnostykÄ™ urzÄ…dzenia, usuniÄ™cie usterek, wymianÄ™ okreÅ›lonych części zamiennych i przywrócenie urzÄ…dzenia do pracy. 

W De Dietrich taka gwarancja to program DD Assistance, która pozwala na wydłużenie okresu gwarancyjnego o 3 lata, łącznie do 5 lat. Należy jednak pamiętać, że niektóre części urządzenia posiadają nawet 8 lat gwarancji. Założenia i wymogi programu DD Assistance zawarte są w pisemnej umowie, którą użytkownik zawiera z BDR Thermea Poland Sp. z o.o.. Zawarcie umowy i wykupienie DD Assistance pozwala wydłużyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów opatrzonych marką De Dietrich. W ramach umowy, w przypadku awarii nie z winy użytkownika, producent zapewnia diagnostykę urządzenia, usunięcie usterek, wymianę określonych części zamiennych i przywrócenie urządzenia do pracy.

Komentarze są zamknięte.

komentarze z facebooka: