Gwarancja na urządzenia grzewcze – o czym warto wiedzieć?

Przez Adam
W Instalatorzy
23 lutego, 2021
0 komentarzy
109 Views

Przy zakupie nowego urządzenia grzewczego – kotła gazowego, pompy ciepła lub systemu solarnego zawsze można liczyć na gwarancję udzielaną przez producenta, która zazwyczaj obejmuje kilka lat. Jednak, aby była ona ważna, należy zwrócić uwagę na zasady określone w warunkach gwarancji. 

Podstawowym czynnikiem, który decyduje o otrzymaniu gwarancji producenta na nowy kocioł gazowy czy pompę ciepła jest zakup urządzenia w autoryzowanym punkcie sprzedaży, u autoryzowanego partnera handlowego lub autoryzowanego instalatora. Wtedy również zyskuje się pewność, że system został dobrze dopasowany do potrzeb mieszkańców i  lokalu, w którym ma być zainstalowany. Ważne, aby nie kupować urządzeń z niesprawdzonego źródła, np. w internecie. Cena nie zawsze jest niższa niż u instalatora, a kupujący nie ma pewności, że sprzedawca dysponuje odpowiednimi kompetencjami w zakresie doboru tego typu produktów. 

Instalacja oraz pierwsze uruchomienie 

Również instalacja i pierwsze uruchomienie powinny zostać wykonane przez autoryzowaną firmę instalacyjną lub firmę serwisową. Dlaczego to takie ważne? Choć nowoczesne urządzenia są coraz wygodniejsze w montażu, to nie wystarczy powiesić kocioł na ścianie i go włączyć. Pierwsze uruchomienie to kontrola podłączenia, regulacja wszystkich ustawień, sprawdzenie poprawności działania, zabezpieczeń oraz, co równie istotne z punktu widzenia użytkownika, przekazanie niezbędnych wskazówek dotyczących codziennej eksploatacji. 

Serwis i przegląd gwarancyjny

W okresie gwarancji użytkownik jest zobowiązany do wykonywania regularnych, corocznych przeglądów. Powinna je robić autoryzowana firma serwisowa. Warto je przeprowadzać również z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa i sprawniejszej pracy systemu. Usterki, nie zawsze widoczne na pierwszy rzut oka, przyczyniają się do zmniejszenia wydajności urządzenia. Regularne przeglądy i konserwacja pozwalają wykryć drobną awarię niedługo po tym, kiedy się pojawi, a wówczas naprawa będzie o wiele tańsza niż w momencie, kiedy wada stanie się poważna. W przypadku awarii wszelkie naprawy powinny być wykonywane przez autoryzowany serwis. Tylko wówczas ich koszty poniesie producent. To również pewność, że zostaną użyte oryginalne i trwałe części zamiennie. 

Przedłużona gwarancja – DD Assistance

Kiedy okres podstawowej gwarancji jest dla klienta niewystarczający zwykle ma on szansę wykupienia dodatkowej, przedłużonej gwarancji na niektóre typy urządzeń. Pozwala ona wydłużyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów, a po upływie okresu podstawowej gwarancji urządzenia zapewnia dalszą opiekę nad właściwym jego funkcjonowaniem ze strony producenta. W ramach umowy, w przypadku awarii nie z winy użytkownika, producent zapewnia diagnostykę urządzenia, usunięcie usterek, wymianę określonych części zamiennych i przywrócenie urządzenia do pracy. 

W De Dietrich taka gwarancja to program DD Assistance, która pozwala na wydłużenie okresu gwarancyjnego o 3 lata, łącznie do 5 lat. Należy jednak pamiętać, że niektóre części urządzenia posiadają nawet 8 lat gwarancji. Założenia i wymogi programu DD Assistance zawarte są w pisemnej umowie, którą użytkownik zawiera z BDR Thermea Poland Sp. z o.o.. Zawarcie umowy i wykupienie DD Assistance pozwala wydłużyć okres bezpiecznego i komfortowego użytkowania produktów opatrzonych marką De Dietrich. W ramach umowy, w przypadku awarii nie z winy użytkownika, producent zapewnia diagnostykę urządzenia, usunięcie usterek, wymianę określonych części zamiennych i przywrócenie urządzenia do pracy.

Komentarze są zamknięte.

komentarze z facebooka: