Czy wiecie, że…? Historia De Dietrich
“Róg myśliwski”, będący symbolem przedsiębiorstwa, jest najstarszym znanym znakiem przemysłowym. A wszystko zaczęło się od postaci legendarnego Jeana Dietrich….
Historia De Dietrich obfituje w wiele ciekawych, przełomowych dla rozwoju przemysłu i technologii wydarzeń, które składają się na obecny kształt marki.
Historia ludzi
Pierwszą postacią, która wpisała się w historię De Dietrich był Johann Dietrich. Pod koniec XVII w. zainwestował w odlewnię stali usytuowaną niedaleko Strasburga. Początek jego kariery zbiegł się we Francji z okresem przygotowania do rewolucji. Johann w porozumieniu z Ludwikiem XIV rozpoczął produkcję dział, kul armatnich i broni na potrzeby obronności kraju. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyskało w tamtym czasie pozycję jednej z najpotężniejszych firm w branży metalurgicznej.
Jego syn – Jean Dietrich- uzyskał tytuł szlachecki. Do francuskiego nazwiska dodana została wówczas partykuła “de” sygnująca nowy status społeczny rodu. Jean kontynuował działalność ojca. Rodzina de Dietrich szybko została okrzyknięta we Francji “mistrzami w kuciu żelaza”. Ze względu na rosnącą popularność i próby podrabiania produktów przedsiębiorstwa, Ludwik XVI przyznał firmie logotyp – “róg myśliwski”. Do dzisiaj jest on symbolem jakości de Dietrich.
W związku z dezorientacją i dezorganizacją, które przyniosła rewolucja francuska, fabrykę De Dietrich zamknięto na pewien czas. Kryzys trwał do 1830 r. Sprawy wzięła w swoje ręce wdowa po jednym z przedstawicieli rodu, przywracając firmie dawną świetność. Kobieta zainwestowała w rozwój wzornictwa w produkcji przemysłowej, dzięki czemu De Dietrich wyszło na przeciw ówczesnym trendom społecznym. Pod koniec XIX w. przedsiębiorstwo rozszerzyło swoją działalność i związało się z branżą samochodową, m.in. z producentami pojazdów Mathis i Bugatti.
“Nie dla siebie samego, lecz dla innych”
Tak brzmiała dewiza barona Jeana de Dietrich. Firma De Dietrich specjalnie dla Charlesa de Gaulle’a zaprojektowała urządzenie prażące ziarenka kawy. Tak doszło do narodzin pierwszego na świecie grilla obrotowego. De Dietrich jest prekursorem urządzeń indukcyjnych (także tych programowalnych). Przedsiębiorstwo ma spory dorobek w zakresie innowacyjnych technologii, które są wdrażane przez producentów i użytkowników na całym świecie.
Pod koniec XX w. firma nabyła przedsiębiorstwo Schaffer Interdomo, przejmując tym samym produkcję kotłów kondensacyjnych. W 2004 roku Grupa De Dietrich Thermique połączyła się z firmą Remeha, liczącym się producentem kotłów kondensacyjnych. Cztery lata później wchłonęła markę SOFATH, zajmująca się sprzedażą pomp ciepła. W 2009 roku Grupa De Dietrich – Remeha stworzyła wraz z firmą Baxi grupę BDR Thermea, nową wiodącą firmę w dziedzinie nowatorskich rozwiązań i usług związanych z ogrzewaniem i ciepłą wodą użytkową. Obecne działania firmy koncentrują się na poszukiwaniu nowatorskich rozwiązań w tej dziedzinie.
Historia De Dietrich nie dobiegła końca. Firma do dziś rozwija się prężnie, inwestując m.in. w odnawialne źródła energii. Wszystko to w oparciu o nowe technologie. Innowacja to dla De Dietrich tradycja.
Historia marki De Dietrich from De Dietrich Technika Grzewcza on Vimeo.