Czy warto posiadać pompę ciepła? – kampania informacyjna PORT PC
Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC) zbadała świadomość konsumentów pod względem wykorzystania możliwości pomp ciepła. Jakie są wnioski z badań?
Przeprowadzone przez organizację badania wskazują jednoznacznie, że na polskim rynku od kilku lat odnotowuje się wzrost sprzedaży pomp ciepła. Jednak by wiedza Polaków na temat tych urządzeń na właściwym poziomie, organizacja PORT PC postanowiła uruchomić kampanię informacyjną pod nazwą “Pompy ciepła – oszczędność w praktyce”.
Zdaniem autorów kampanii pompy ciepła zbyt rzadko są przedstawiane jako alternatywne urządzenia grzewcze, a to prowadzi do tego, że potencjalni klienci inwestują w inne rozwiązania, które kosztami eksploatacyjnymi niejednokrotnie przewyższają koszty związane z użytkowaniem pomp ciepła.
PORT PC wymienia wiele zalet, które wynikają z używania pomp. Przede wszystkim są wysokoefektywne i przyjazne dla środowiska oraz człowieka. Nie powodują zjawiska niskiej emisji, mogą być wykorzystywane zarówno do ogrzewania, jak i chłodzenia pomieszczeń.
W ramach kampanii będą rozpowszechniane przykłady zastosowań pomp w różnych typach budynków np. w obiektach sakralnych, hotelach, szkołach, domach jedno- i wielorodzinnych. Zostaną również opisane przykłady najciekawszych i innowacyjnych zastosowań pomp ciepła w Polsce i na świecie.