Bezpieczeństwo instalatorów i klientów w czasie pandemii koronawirusa
Pomimo trwającej na całym świecie walki z pandemią koronawirusa nie należy odkładać planowanych prac serwisowych i konserwacji urządzeń grzewczych. W obecnej sytuacji najwyższym priorytetem dla firm serwisowych i konserwacyjnych jest zdrowie wszystkich klientów i pracowników.
Jak bezpiecznie przeprowadzić prace?
Stowarzyszenie SPIUG, zrzeszające producentów i importerów urządzeń grzewczych, przygotowało instrukcje, których powinni przestrzegać zarówno serwisanci oraz instalatorzy, jak i klienci. Zatem jakie środki ostrożności należy zastosować w kontakcie z serwisantem w celu zapewnienia możliwie największego bezpieczeństwa i ochrony? Dokładny przebieg zlecenia należy uzgodnić z wyprzedzeniem przez telefon, dzięki temu skracamy czas pobytu serwisanta w naszym domu.
Zalecenia dla klientów:
• konieczne jest zachowanie odległości 2 metrów pomiędzy serwisantem i klientem,
• klient powinien pozwolić technikowi pracować samemu,
• konieczne jest także utrzymywanie zalecanej odległości przy powitaniu i pożegnaniu,
Uwaga! Jeśli klient nie czuje się zbyt dobrze lub przebywa na kwarantannie powinien niezwłocznie anulować zlecenie serwisowe!
Zasady dla serwisantów:
• przestrzeganie zalecanych przez Ministerstwo Zdrowia środków bezpieczeństwa,
• regularne i dokładne mycie rąk mydłem,
• używanie środków dezynfekujących lub jednorazowych rękawiczek (w zależności od dostępności) i usuwanie ich w odpowiedni sposób,
• powitanie i pożegnanie bez podawania rąk,
• unikanie przebywania z klientem w tym samym pomieszczeniu,
• utrzymywanie odległości 2 metrów od innych osób (klientów i współpracowników).

Nie należy się obawiać, ponieważ serwisanci należą do nielicznej grupy zawodowej, w której ryzyko infekcji jest znaczne niższe niż w przypadku innych profesji. Wynika to z tego, że serwisant podróżuje do klienta i z powrotem własnym samochodem, co znacznie redukuje ryzyko zakażenia koronawirusem.